3D snimak

3D snimak

Translate

3 D fotografije Srbije

петак, 15. април 2011.

3D fotografije Srbije

Prošlo je tek nekoliko meseci od kako sam PONOVO počeo da snimam u 3D . Moja prva skromna saznanja o ovoj INTERESANTNOJ  FOTOGRAFSKOJ TEHNICI  bila su u periodu 1965- 1970g. kada su  u prodavnicama  ex yu prodavala razna foto oprema, foto aparati,kopir aparati za izradu crno belih fotografija, dia projektori, 8mm kino projektori... Bilo je to vreme , kada je širokim narodnim masama c/b fotografija konačno bila dostupna.Želju za kolorom ispunjavali smo snimajući na kolor dia pozitive, koje smo projektovali na projeciono platno.U to vreme prodavani su i takozvani stereovizori odnosno diavizori koje smo stavljali pred oči i u tim spravama gledali snimke podvodnog sveta, velikih svetskih gradova,divljih životinja i kadrove iz filmova.Ta sprava bila nam je ,,prozor u svet,, ali u TREĆOJ DIMENZIJI.Skromniji stereovizor imao je otvor u koji se sa gornje strane ubacibao kartonski ram sa dva 3D snimka i tada sam napravio seriju 3D snimaka na dia filmu, koje sam ubacio u stereovizor i bio je to - moj prvi korak u TREĆU  DIMENZIJU.Tada nisam mogao ni da zamislim , do koje mere će se 3D fotografija primenjivati u svetu i van njega.Jedno je sigurno -UŠLI  SMO  U  VEK 3D  TEHNOLOGIJA  a ja svakodnevno snimam i povećavam svoju foto arhivu sa 3D snimcima iz Srbije.

2 коментара:

  1. Veoama zanimljivo, jel mozes nesto ovako da uradis od obicnih na primer slika Srbije

    ОдговориИзбриши
  2. Od svake 2D fotografije može se napraviti 3D ali taj program nemam.Kao dokumentarista ,odnosno foto-hroničar, uglavno snimam u 3D realan svet oko sebe.3D fotografija je za mene pre svega dokumenat ali neki puta sebi dozvolim da malo naglasim trodimenzionalnost ,što kod mnogih gledaoca izaziva divljenje.Naravno da su ti 3D efekti u tom slučaju iluzija i da takva fotografija gubi dokumentarnu vrednost.

    ОдговориИзбриши

Sa moje prve izložbe 3D FOTOGRAFIJE

Sa moje prve izložbe 3D FOTOGRAFIJE
Izložba je bila otvorena u Šapcu od 16-26 septembra u galeriji KULTURNOG CENTRA , izazvala je veliko interesovanje građana a videlo ju je preko hiljadu posetilaca.